Shady Clinton Fund Donated $100K to NY Times Charity After 2008 Endorsement

Posted by on Jun 08, 2015 at 7:33 am
hill27

We’re sure this is all kosher. Really, who could possibly think anything unethical would happen with the Clintons?

A little-known private foundation controlled by Bill and Hillary Clinton donated $100,000 to the New York Times’ charitable fund in 2008, the same year the newspaper’s editorial page endorsed Clinton in the Democratic presidential primary, according to tax documents reviewed by the Washington Free Beacon.

The Clinton Family Foundation, a separate entity from the Bill, Hillary and Chelsea Clinton Foundation, has been the family’s vehicle for personal charitable giving since 2001.

It is funded directly by the Clintons and distributes more than $1 million a year to civic and educational causes.

The New York Times Neediest Cases Fund is a charity affiliated with the newspaper that assists underprivileged New Yorkers. It is run by members of the New York Times Company’s board of directors and senior executives.

The Times’ editorial board endorsed Clinton against Democratic challengers John Edwards and Barack Obama on January 25, 2008, writing that she was “more qualified, right now, to be president.”

At the time, there were reports that the Times board had leaned toward endorsing Obama, but was overruled by then-chairman and publisher Arthur Sulzberger Jr., whose family controlled the paper. Sulzberger’s cousins and Times Company directors, Lynn Dolnick and Michael Golden, chaired the New York Times Neediest Cases Fund in 2008.

The amount is much larger than most any others the cheapskate Clintons donated and it came after contentious Times meetings about who they would endorse, Clinton or the current failure in the White House.

In February 2008, the New Republic reported that the Times editorial board had had two contentious meetings that January before Sulzberger “tipped the scales in [Clinton’s] favor.”

Vanity Fair also reported that May that Sulzberger intervened in favor of Clinton after he was lobbied heavily by one of Clinton’s top financial backers.

“The Times editorial board was, apparently, planning to endorse Barack Obama in the New York primary; the Clinton campaign, getting wind of this, called upon one of its major financial supporters [Steven Rattner], the best friend and principal adviser of Arthur Sulzberger Jr.,” Michael Wolff wrote inVanity Fair.

“Rattner is thought to have petitioned Sulzberger, and Sulzberger thereupon overruled his editorial board, which then backed Clinton.”

Andrew Rosenthal, the New York Times editorial page editor, denied the Vanity Fair story at the time, calling it “completely false.”

The CFF’s largest contribution in 2008 was $1,000,000 to the Bill, Hillary and Chelsea Clinton Foundation (then named the William J. Clinton Foundation). The donation made up nearly half of the $2.4 million the foundation dispersed that year.

Wait, they donate money to themselves? Nah, nothing suspicious about these people. We’re left wondering how much they donated to help out with that absurd Marco Rubio hitpiece on his driving record the other day.

Comments are closed.