Oops: Big Boston Globe Hatchet Job on Romney Was Lifted from Far Left Mother Jones and TPM

Posted by on Jul 13, 2012 at 8:50 am

When you’re going to do a hatchet job, at least give credit to the cranks you’re lifting the story from. So it turns out the big story that had Team Obama calling Mitt Romney a felon yesterday basically was cribbed from  a pair of leftwing wing agitprop sites. Yeah, that’s some hard-hitting stuff. Next thing you know they’ll be recycling Think Progress and Media Matters screeds.

The Globe story reported Romney was listed as CEO of Bain Capital on federal documents for three years after 1999. Romney has said he left the Boston-based private equity firm in February 1999. His campaign said he remained the owner of Bain through 2002 but was not actively involved in management. The Globe article questioned whether Romney was disengaged from Bain’s sometimes controversial decision-making process. But the wannabe gotcha on the GOP candidate was already out there.

Mother Jones magazine reported last week that Romney “still played a role in Bain investments until at least the end of 1999,” citing Securities and Exchange Commission documents, and that in 2001 he sat on the “management committee” of Bain funds. The political website Talking Points Memo reported Tuesday that in 2000 and 2001 Romney listed his “principal occupation” as “Managing Director of Bain Capital, Inc.”

The Globe initially failed to cite those organizations but later scrambled to give them credit online — after some web “publishing delays.” The broadsheet added this clarification: “This story has been updated to note previous reporting by the publications Mother Jones and Talking Points Memo on Romney’s involvement with Bain.”

Whatever the case, the story fell apart. What they now need to do is retract this nonsense and apologize. But we won’t hold our breath.

In the meantime, Obama stooge David Axelrod is already out there today pimping another Globe piece.

These schmucks just don’t learn.

5 Responses to “Oops: Big Boston Globe Hatchet Job on Romney Was Lifted from Far Left Mother Jones and TPM”

  1. Blue Hen on 13/13/12 at 9:46 am

    “after some web “publishing delays”

    We had to wait for the electronic ink to die. Don’t judge.

  2. SDN on 13/13/12 at 4:55 pm

    jwf, per Instapundit it’s actually worse than that: the Globe couldn’t search its’ own archives to realize it covered this in 2002.